Argan Oil – Kelebihan EFFENZEE

Argan Oil – Kelebihan EFFENZEE

Argan Oil

Argan Oil atau Minyak Argan adalah berasal dari buah pohon Argan (Argania spinosa) yang hanya dapat ditemui di Morocco, Afrika Utara. Pohon yang dilindungi oleh UNESCO ini ditemui sejak 150-200 tahun yang lalu dan yang lebih mengejutkannya lagi… pokok ini hanya dapat mengeluarkan buah ketika berusia sekitar 30-50 tahun. Di dalam buah minyak argan, terdapat kacang kecil yang mengandungi minyak argan. Hanya untuk mendapatkan 1 liter minyak argan sahaja memerlukan sebanyak 30 kg buah argan… dan proses untuk mendapatkan ekstraknya mengambil masa selama 15 jam. Selama beberapa generasi, natives of the Argan Forest di Morocco menekan nat buah argan untuk mengeluarkan minyaknya… supaya dapat digunakan sebagai makanan tambahan, untuk menyembuhkan luka, melegakan ruam serta untuk kesuburan rambut. produk kurus ubat kurus losyen kurus 

.

Kini, penggunaan minyak argan tidak hanya sekadar di Morocco sahaja. Rakyat di seluruh dunia mengambil kesempatan daripada manfaat minyak Argan untuk merawat jangkitan kulit, gigitan pepijat dan ruam kulit. Selain untuk mendapatkan keberkesanan untuk tujuan rawatan, ianya digunakan oleh lelaki dan wanita di seluruh dunia sebagai pelembab kulit dan juga rambut. Salah satu sebab utama mengapa Argan Oil ini dikenali sebagai ubat penyembuhan adalah kerana ianya kaya dengan kandungan Vitamin A dan Vitamin E. Hence. Actually. So. While.produk kurus ubat kurus losyen kurus argan oil 

.

Selain itu, Argan Oil juga kaya dengan anti-oksidan, Omega-6 dan asid linoleic. Kajian menunjukkan bahawa minyak argan memudahkan proses keradangan… apabila digunakan di bahagian kulit kerana sifatnya yang melembapkan kulit. Apabila ianya digunakan pada bahagian luaran, kandungan trocopherol dari Vitamin E, membantu untuk meningkatkan penghasilan sel dan seterusnya akan menyihatkan kulit dan rambut anda. Ini adalah sebab mengapa syarikat–syarikat kosmetik menambah minyak argan ini ke dalam produk anti-penuaan, rambut dan penjagaan kulit mereka. produk kurus ubat kurus losyen kurus argan oil 

.

Kelebihan Minyak Argan

1. Anti-Penuaan

Minyak Argan kaya dengan Vitamin E malah kandungan vitaminnya 2 kali ganda lebih banyak berbanding Minyak Zaitun. Vitamin E kaya dengan antioksidan dan berfungsi untuk melawan radikal bebas yang boleh menyebabkan penuaan berlaku pada kulit wajah. produk kurus ubat kurus losyen kurus Firstly. Initially. While. Since.

.

2. Melembapkan Kulit produk kurus ubat kurus losyen kurus 

Minyak Argan juga berfungsi melembapkan kulit yang kering dan membuatkan kulit anda lebih lembap. Jika anda mempunyai kulit kering, anda memang dinasihatkan menggunakan produk yang berasaskan semulajadi seperti minyak argan ini untuk mengembalikan kelembapan kulit. Anda sentiasa berada dalam pejabat yang berhawa dingin, memang digalakkan guna produk yang berasaskan argan sebagai pelembap. produk kurus ubat kurus losyen kurus. Hence. So. Then.

.

3. Mencerahkan Kulit

Disamping melembapkan kulit, minyak argan juga berfungsi untuk mencerahkan kulit dengan membuat tona warna kulit lebih sekata. Tak perlu guna kosmetik yang mengandungi bahan kimia yang berbahaya malah guna sahaja minyak argan. Biarpon hasil lambat namun keselamatan dan kesihatan kulit adalah lebih utama. Furthermore. Therefore. Hence. Since. So. While. Actually. So. Then. Finally. In addition. So. produk kurus ubat kurus losyen kurus argan oil 

.

4. Menghilangkan Parut Jerawat

Anda mempunyai parut jerawat? Argan Oil boleh membantu menghilangkan parut jerawat tanpa meninggalkan kesan sampingan kepada kulit. produk kurus ubat kurus losyen kurus 

.

5. Mengurangkan Kedutan Pada Kulit

Apabila usia kita makin bertambah, mula lah datang wrinkles atau kedutan pada wajah kita. Mesti kita rasa tak best sangat. Sapulah minyak argan pada kawasan yang berkedut itu. Inshaa Allah dalam masa 2 hingga 3 minggu anda akan nampak kesan kedutan itu makin berkurangan. produk kurus ubat kurus losyen kurus argan oil 

.

6. Melembutkan Kulit

Bila ia boleh melembapkan kulit, semestinya minyak argan juga mampu membuat kulit kita lebih segar dan lembut. Malah tekstur kulit lebih cantik bila tiada lagi kulit kering. Masalah kulit dapat diatasi dengan hanya dengan menggunakan bahan semulajadi (minyak argan). produk kurus ubat kurus losyen kurus argan oil 

.

7. Menghilangkan Jerawat

Jerawat ni memang sahabat kita dari dulu sampai sekarang ? Mana taknya, dah tua tua pun masih naik jerawat ? Tak perlu pening bila jerawat yang sedia ada susah nak surut, cepat-cepat sapu minyak argan pada kawasan jerawat tersebut. Inshaa Allah bangun pagi esok jerawat tu dah surut. produk kurus ubat kurus losyen kurus argan oil 

.

8. Mencegah Jerawat

Kalau anda perasan wajah anda mula nak tumbuh jerawat, tiba-tiba rasa macam ada benjolan nak muncul, selamatkan wajah anda dengan minyak argan secepat mungkin ? sebab minyak argan ini boleh mengatasi masalah jerawat sebelum ia berleluasa. Tak sempat tumbuh dah hilang dari pandangan anda. Bukan sahaja mampu untuk menghilangkan jerawat, malah juga membantu untuk menghalang jerawat daripada tumbuh. produk kurus ubat kurus losyen kurus  argan oil 

.

9. Sebagai Toner

Agak-agak malas nak beli toner atau malas nak pakai toner sebelum tidur, tak perlu risau sebab minyak argan boleh dijadikan sebagai pengganti toner anda. Sebelum tidur, titiskan 2 atau 3 titis minyak argan pada tapak tangan dan gosok terlebih dahulu, baru lah anda sapu pada wajah dan urut wajah dengan urutan memutar. Serbaguna! Hence. Since. Then. Therefore. While. Furthermore. Actually. So. Finally. Hence. Then.So. So. produk kurus ubat kurus losyen kurus argan oil 

.

10. Sesuai Dengan Semua Jenis Kulit

Last sekali, apa yang best dan menarik mengenai minyak argan ini adalah ia sesuai dengan semua jenis kulit. Jadi dah tak perlu risau kalau tak sesuai dengan kulit. Minyak argan selamat digunakan. Hence. Then. Actually. While. Therefore. Furthermore. Since. So. Actually. Finally. So. In addition. 

.

Maka, tidak hairanlah jika EFFENZEE telah menerima ratusan testimoni daripada pengguna-pengguna Effenzee Myracle Lotion… mengenai tindak-balas selulit pada bahagian kulit pudar, parut semakin pudar, kulit semakin tegang dan anjal, kulit semakin cerah dan lembut dan sebagainya. Masih tidak percaya??? Lihat disini untuk lihat ratusan TESTIMONI menarik losyen kurus bakar lemak Effenzee Myracle Lotion …
Berminat untuk cuba Losyen kurus bakar lemak Effenzee?? Jangan tunggu lagi…. Jommm terus Whatsapp di sini … produk kurus ubat kurus losyen kurus argan oil 
.

Dah sapu EFFENZEE ke belum ???

.

 

No Comments

Leave a Comment

Your email address will not be published.